Środa, 21 Sierpień 2019 r. ,   Franciszka, Kazimiery, Joanny
stratrgia lizbońska

Echa Strategii Lizbońskiej

   6
Nieoficjalnie sen o bardzo dynamicznym, prężnym rozwoju gospodarki, technologii Europy w stosunku do USA, został nazwany - Niespełnionymi Marzeniami.

Krajobraz po Strategii Lizbońskiej, który podsumowano ostatecznie w marcu 2010 roku na szczycie Unii Europejskiej.

Miało to okazać się pewna próbą podsumowującą wyniki Strategii UE 2020. Nowe konsultacje odnośnie kolejnej Strategii, zostały ustanowione w 2009 roku przez Komisję Europejską na lata 2010-2020. W ciągu ubiegłych 10 lat niewiele osiągnięto z podjętej wówczas strategii. Miało to wymiar środowiskowy.

Dynamizm, konkurencyjność, progresję gospodarczą opartą na wiedzy okazały się jedynie echem. Nie zdołano zapewnić zrównoważonego wzrostu gospodarczego przez stworzenie nowych, atrakcyjniejszych miejsc pracy, nie doprowadzono do osiągnięcia spójnego społeczeństwa. Dlatego też powzięto decyzje na temat wprowadzeniu Reform Strategii Lizbońskiej.

Postanowienia te miały po zdiagnozowaniu głównych przyczyn niepowodzenia i problemów wynikających z takich postaw, w dużej mierze przyczynić się do skoordynowania i spójności w systematycznego uzyskiwania kolejnych elementów Strategii we wszystkich Krajach Członkowskich. Stworzono do tego celu pakiet tzw. Zintegrowanych Wytycznych, by podnieść zatrudnienie w latach 2005-2008 oraz opracowanie Programów Reform Krajowych.

Podjęto najważniejsze Wytyczne Wspólnoty w okresie 2007-2013 w ramach NSRO.



Po kilku latach od wdrożenia projektu Strategii Lizbońskiej okazało się, iż jej działania są mało efektowne, nieskuteczne, oporne a także pozbawione priorytetów działania. Mało tego skutki jej wprowadzenia spowodowały jeszcze wiekszą lukę rozwojową pomiędzy krajami Członkowskimi...
Dobre toalety publiczne przygotowane są tak, aby każdy chciał z nich korzystać. Miejsca te już w niczym nie przypominają dawnych szaletów miejskich, gdyż tego wymagają dzisiejsze standardy. Ogromne znaczenie ma nie tylko to, w jaki sposób przygotowana jest taka toaleta, ale...
Budowanie profilu na portalu społecznościowym przez firmę nie jest proste, o czym na pewno przekonał się już niejeden przedsiębiorca, który musiał się z tym zmierzyć na własną rękę. Pragnął on stworzyć platformę, dzięki której mógłby docierać do jak największej ilości...



Wyjeżdżając poza granice naszego kraju, czy to w celach czysto turystycznych, czy też w jakichkolwiek celach zarobkowych lub innych,...

Budowanie profilu na portalu społecznościowym przez firmę nie jest proste, o czym na pewno przekonał się już niejeden przedsiębiorca,...

Dziś już nie budujemy tak jak kiedyś. Ale czy to źle? Szukamy oszczędności, odrywamy się od stereotypów budowlanych. Wielu z nas nie...

©2003-2015